CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, June 8, 2013

Vitamin for him

'Mama, vitamin pe lg ek papa bleh mkn?'

Romantik tak? Hehe. My husband ask me about vitamin. Mesti en.Rov teruja tgk his wife look gorgeous lps consume vitamin Shaklee. Haha. Masuk bakul angkat sendiri kn?
Actually, untuk kaum adam ni ada jugak vitamin special utk mereka. It contain: boron, calcium, chromium, acid folic, omega3, selenium, vitamin E dan zink.. Ini antara yg penting utk lelaki2 gagak, kacak dan sihat.
Supplement yg mengandungi vitamin ini adalah:
Omega guard
Omega 3 bagus untuk melindungi jantung. Asid lemak Omega 3 asid lemak membantu mengekalkan tekanan darah dan paras trigliserida yang rendah dan serta mengurangkan denyutan jantung yang terlalu laju. Omega 3 membantu mengurangkan risiko pembekuan dan arteri disekat dan melancarkan aliran darah dalam jantung. Kajian menunjukkan bahawa lelaki omega-3 mencukupi mempunyai risiko yang rendah untuk mati dengan penyakit jantung.Omega Guard mengandungi 330 mg asid lemak omega 3 dalam setiap kapsul.

Vitamin E Complex
Melambatkan proses penuaan. Vitamin E adalah salah satu antioksidan yang paling mujarab. Vitamin E boleh membantu mengurangkan risiko penyakit mata tertentu, penyakit jantung, kanser, penyakit Alzheimer. Kajian menunjukkan ia juga mengurangkan kerosakan otot selepas senaman. UL bagi vitamin E adalah 1000 mg sehari (atau 1,500 IU vitamin E in the form of alpha-tocopherol). 322 mcg Vitamin E (400 IU alpha-tocopherol) dalam Vitamin E Complex Shaklee.

Zinc Complex
Zinc di dalam prostat lelaki adalah 10 kali ganda daripada organ lain. Zinc memainkan peranan penting dalam organ seks lelaki. Kekurangan zinc yangs erius boleh menyebabkan masalah seperti kematangan organ seks yang lambat, perkembangan yang kecil atau pincang pada testikel, kiraan sperma yang rendah, kemerosotan fungsi seksual, penuaan yang cepat dan keguguran rambut. Oleh yang demikian, kuanti zinc yang mencukupi amat perlu sedari remaja sehingga ke hari tua. Dosage dicadangkan adalah 15 mg. Zinc Complex Shaklee mengandungi 15 mg zinc setiap tablet.

No comments: